Hvordan Solar-drevet ryggsekk fungerer?

solar ryggsekkVerden beveger seg ganske raskt i disse dager, og som et resultat, er det moderne mennesket stadig på farten fra ett sted til et annet. Advent av mobiltelefon, laptop og personlig digital assistent (PDA) har gjort oss enda mer mobile. Teknologien har avansert så mye at folk nå kan ta sitt arbeid med dem, unchained fra sine avlukker. Flere og flere offentlige områdene er hekta på World Wide Web via trådløst internett, slik at folk kan koble i parker, kafeer og torg. Du kan ikke gå 10 fot (3 meter) i en storby i disse dager uten å se noen stenge en avtale på en mobiltelefon, søking på internett med en PDA eller sjekke e-post på en bærbar datamaskin. Det er ingen tvil om at det er en digital og bærbar verden vi lever i.

Problemet med denne typen teknologi er at det hele krever juice for å gjøre det skje. Så avansert som disse håndholdte enheter er, hver PDA, mobiltelefon og MP3-spiller på jorda er begrenset av sin batterilevetid. Den mest avanserte lommedatamaskin du kan forestille deg blir noe mer enn en paperweight når batteriet går tomt.

Men ta hjertet, techno-man-det finnes en løsning. Noen smarte mennesker har giftet solcelleteknologi med gammeldags ryggsekk å skape en ladestasjonen kan du ta med deg. alt du trenger er litt sol og tid, og du vil aldri være kort på batterilevetid igjen. soldrevne ryggsekker er de nyeste reise gadgets i tech verden for å sikre at du holde kontakten.

For å finne ut hvordan en solcelledrevet ryggsekk fungerer, må vi forstå litt om mekanikken i solcelledrevet ryggsekkEller solenergi-teknologi. Det kan virke komplisert, men det er egentlig ganske enkelt - photovoltaic (PV) celler er det som gjør alt skje. Cellene, gruppert sammen som moduler eller paneler, samle lyset fra solen og konvertere den til brukbare elektrisitet. De er i stand til å gjøre det ved hjelp av noe som kalles en halvleder. Dette er stoffer som leder elektrisitet. I tilfelle av solceller, er silisium halvleder av valget.

Når sollyset treffer et solcellepanel, absorberer silisium halvleder en del av lyset, og dens energi. Når dette skjer, er elektroner i silisium slått løs, og de begynner å flyte fritt. Elektriske felt i solceller krangle disse elektronene og tvinge dem til å flyte i en retning som storfe rancher guiding hans hørt. Dette skaper en elektrisk strøm som kan utnyttes ved å feste metallkontaktpunkter ved toppen og bunnen av PV cellen. Når energien er samlet, kan den brukes umiddelbart som elektrisitet eller lagres i et batteri eller en rekke batterier for senere bruk.

Silisium halvledere er naturlig skinnende og reflekterende, som ikke er bra for tegning i sollys. For å løse dette problemet, er et anti-refleksjonsbelegg påføres på cellen for å holde energitapet ved en akseptabel fem prosent eller mindre. Legg en beskyttende dekke til panelet, og du har en energi utnytte maskinen. Dette er nok til å få deg en grunnleggende forståelse av hvordan dette solenergi-teknologi fungerer. Nå, la oss lære mer om hvordan solcelledrevet ryggsekker setter denne teknologien til å fungere.

Hvis vi har solcelleteknologi, og vi vet at det moderne mennesket er kablet og alltid på farten, virker det som en no-brainer å bringe kraften i solen med deg. noen smart ryggsekk produsenter har gjort nettopp det. Solcelledrevet ryggsekker har små solcellepaneler festet på utsiden av pakken, slik at du kan utnytte solstrålene å lade din mobiltelefon, PDA eller MP3-spiller. Panelene er lette, vanntette og kan produsere opp til fire watt. Dette betyr at bare én time med direkte sollys kan produsere nok energi til å drive en mobiltelefon i omtrent en og en halv time.

Nøkkelen til solar ryggsekk er det faktum at den har et litium-ion batteripakke inne til å lagre denne energien. En time med sollys kan lade telefonen din for en kort tid, men en full 10-timers lading gir opptil 55 timer med lagret energi. For de overskyete dager, pakkene har også en strømadapter som lar deg lade batteriet ved hjelp av bilens kraft. Pakkene kommer med en rekke mobiltelefon adaptere og en USB-plugg for MP3-spilleren.

Post time: Apr-23-2016